Sivut

torstai 13. kesäkuuta 2013

BodyPump 86

Olenpas ollut melkoisen huono bloggaaja viime aikoina, kun en ole saanut aikaiseksi juuri minkäänlaisia postauksia. Hyi minua. Rehellisyyden nimissä tuntuu että asiaa kyllä olisi, mutta en vaan meinaa saada niitä ylös. Viime aikoina olen miettinyt enemmänkin mitä tämän blogin kanssa teen. Katsotaan, katsotaan...

Treenipuolella on mennyt kivasti viime aikoina, Les Millsin ohjelmat ovat vaihtuneet ja olen käynyt niitä testaamassa jokusen. Viime sunnuntaina tein BodyPump 86:n ensimmäisen kerran. Ja tykkäsin! Minua oli etukäteen varoitettu että kannattaa käydä hakemassa 10 kg kiekot heti kun tulee saliin että varmasti saa, koska niitä tulee tarvitsemaan. Niitä ei ainakaan meidän salilla riitä kaikille, joten nappasin ne ensimmäisenä. Ja hyvä että nappasin, koska niitä oikeasti tarvittiin useammassa biisissä.

Joka kerta kun ohjelma vaihtuu, minua jaksaa hämmästyttää miten tähän konseptiin tuntuu aina löytyvän jotain uutta, tässä ohjelmassakin oli neljä ihan uutta liikettä joita en ole aiemmin pumpissa nähnyt. Rintabiisissä tehtiin suurin osa kiekoilla/käsipainoilla ja vaikka mun käsipainot oli aiempiin rintapainoihin nähden suhteellisen kevyet (3 kg), niilläkin sai hyvän tuntuman kun toistoja oli mooooooonta. Rintabiisin lopussa otettiin vielä loputkin luulot pois raskaalla tangolla. Minulla oli siinä selkäpainot, lisääkin olisi voinut laittaa (suositus on kyykkypainot).

Selkäbiisissä oli uutena pelkkä rinnalleveto. Siinä huomasi hyvin miten selälle pitää olla kunnolla painoja, tai tekniikka menee helposti väärin ja treeni menee olkapäille. Ojentajabiisi tehtiin kokonaan ilman tankoa, haasteena oli ottaa 10 kg kiekko ja tehdä sillä ranskalaisia punnerruksia istuen. Otin. Auts. Nämä vaihtelivat dippien kanssa ja koko setti viimeisteltiin kick backeilla. Ojentajabiisistä taisi tulla yksi suosikeistani. Askelkyykyissä tarvittiin taas 10 kg kiekkoa, sekä lisäpainona varsinaisessa askelkyykyissä sekä lopun funktionaalisessa osuudessa, jossa kiekkoa nostettiin pään yläpuolelle ja lopuksi noustiin vielä varpaille. Hypyt jäivät siis tästä ohjelmasta pois, mutta toisaalta noillakin saa melkoisen hyvän sykepiikin aikaiseksi.

Edellisestä vatsabiisistä tykkäsin enemmän. Levypainovatsoissa sai niin hyvän tuntuman että tein niitä enemmän kuin mielelläni. Tässä ohjelmassa mentiin taas enemmän core-suuntaan ja uutena tuli lantionnostot kiekon kanssa. Tuntuma oli vähän hukassa, mutta ehkä se vielä sieltä löytyy.

Kyykyt, lämmittely, hauikset ja olat olivat aika tuttua kauraa, paitsi että kyykkybiisi oli piiiiiiiiitkä. Ja niitä kasi-kellareita päästiin taas tekemään. Mutta yllättävää kyllä, ei se silti ollut paha vaikka se tuntuikin järkyttävän pitkältä.

Kaikenkaikkiaan hyvä ohjelma. :) Seuraavana päivänä kävin kokeilemassa uuden combatin ja jalat olivat jumissa sen jäljiltä vielä eilenkin kun menin kokeilemaan uuden balancen. Niistä ehkä myöhemmin lisää. Tänään olisi tarkoitus mennä taas salille kaverin kanssa niin, että lapset leikkivät leikkihuoneessa sillä aikaa kun äidit treenaavat.

3 kommenttia:

  1. Pitäis päästä koeajamaan tuo. Sitä odotellessa mulla on sulle lahja:
    http://www.niobiumia.net/2013/06/lawael-lawe-cia.html

    VastaaPoista
  2. Moi! Luin tuota sun vanhaa postausta kilpparin vajaatoiminnasta ja superdieetistä, mietiskellen. Mullahan on nyt superdieetti alkanut ja siinä samassa eniten pudottajien ryhmässä. Nyt ehkä näyttää siltä, että tuloksia on tulossa ja mietin että onko sulla kokeneempana jälkiajatuksia siitä, että olisko superdieetti toiminut jotenkin paremmin vaikkapa siinä ykkös, tai kakkosryhmässä tai vaikka miesten ruokavaliolla? Nyt olen ekalla viikolla ja hiilareita saa vielä marjoista ihan hyvin, ehkä on sitten jatkossa myös pidettävä ne marjat ruokavaliossa? Olen aloittanut nyt T3-hoidon samalla ja sekin vähän jännittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa vaan!

      Tosi vaikea sanoa jälkikäteen, mitä olisi tapahtunut jos olisin ottanut jonkun runsaskalorisemman ryhmän. Voihan se olla, että olo olisi ollut parempi. Toisaalta pitää muistaa myös se, että superdieetin aikaan minulla vasta etsittiin sopivaa lääkeannosta, eikä sairaus ollut niin hyvin tasapainossa kuin nyt on.

      Kannattaa lähinnä seurata sitä omaa vointia tarkasti ja tarvittaessa tehdä omavaltaisia muutoksia ruokavalioon, siirtyä toiseen ryhmään tai miesten ohjeita noudattamaan jos yhtään tuntuu siltä. :) Tsemppiä!

      Poista

Kommentit piristävät! :)