Sivut

perjantai 22. helmikuuta 2013

"Vedetäänkö sellainen treeni, ettei kävellä sunnuntainakaan?"

...loihe ystäväni lausumaan eilen, kun kokoonnuimme viettämään iltaa treenin, ruoan ja loistavan seuran merkeissä. Mutta siitä kohta lisää.

Ehti kulua hetki edellisestä postauksesta. Jonkin verran olen kyllä treenannutkin, mutta kaiken kirjoitusintoni olen suunnannut opiskelutehtäviin. Koska selvästikään kokopäivätyö, pienet lapset ja treenaus ei ole tarpeeksi yhdelle ihmiselle, päätin ottaa sen lisäksi härkää sarvista ja viedä roikkuvat opintoni loppuun. Yllättävää oli se, kuinka vähän opintoja olikan jäljellä ja joulun jälkeen olen hitaasti mutta varmasti edistynyt niin, että valmistuminen siintää myöhäiskeväässä/kesässä.

Eilistä iltapäivää odotin koko viikon kuin kuuta nousevaa. Minulla on se onni, että usein saan hyvää seuraa treeneihin ja nyt olimme sopineet tällä porukalla viettämään iltapäivää yhdessä. Jyväskylän AaltoAlvari -uimahalli on ollut reilun vuoden remontissa ja se avattiin hiljattain uudelleen. Lapseni olivat siellä jo käyneet mummonsa kanssa, mutta minä en, eivätkä muutkaan seuralaiset olleet käyneet. Sovimme siis menevämme sinne ensin AaltoAlvarin kuntosalille, sitten uimaan ja sen jälkeen syömään. Minulla on ollut koko tämän alkuvuoden olo, ettei salitreeni huvita, enkä oikeastaan ole käynytkään kuin kahdesti. Kummallakin kerralla sujui surkeasti, silläpä olen koko alkuvuoden kiertänyt ryhmäliikuntoja, jossa joku toinen komentaa mitä tehdään ja minä teen kiltisti perässä. Ja se on toiminut. Niinpä minulla eivät odotukset olleet kovin korkealla, kun tehtiin alkulämppää ja mietittiin millaista treeniä lähdetään tekemään. Mutta sitten kun toinen kysyy innokkaasti "Vedetäänkö sellainen treeni, ettei kävellä sunnuntainakaan?", eihän siinä voi väistyä. :) Tehtiin prässiä, kyykkyä, penkkiä,  kulmasoutua, pystypunnerrusta, ojentajia, hauista, ylätaljaa,  ristus meillä oli hauskaa! Välillä oli aloitettava sarja alusta kun hekotukselta ei saanut lihaksia toimimaan.  Siinä ei vaan voi alkaa nynnyillä, kun tsemppari hihkuu vieressä kolmannen sarjan jälkeen "vielä yksi sarja" ja "ai teit jo 15 toistoa, vielä menee 10" :D Ja kun sarjat oli tehty painoilla, vielä yksi ilman painoja. Yhdessä vaiheessa tein penkkiä omilla ennätyspainoillani ja vierestä kuului haaste "8 toistoa", johon tietenkin oli pakko vetää 10 toistoa. Yllytyshulluus on kivaa. x) AaltoAlvarin kuntosali oli kyllä ihan hyvän oloinen, laitteet olivat suurimmaksi osaksi uusia, tankoja, irtopainoja, kahvakuulia ja käsipainoja oli runsaasti. Tykkäsin. :)

Ehkä parasta oli se, että minulla oli niin hyvä treeni, että nyt taas tekee mieli salille :) Painojen kanssa heilumisen jälkeen pulahdettiin altaaseen, en laskenut itse kierroksia mutta ilmeisesti varsinaista uintia tuli jotain 700-800 m luokkaa ja sen jälkeen hetki lillumista porealtaissa. AaltoAlvarin naisten puku- ja suihku- ja saunatilat oli remontoitu hienosti, vaikkakin suihkutilassa oli armottoman kylmä. Ja saunassa vuorostaan hulluja löylynheittäjiä, joten minun saunomiseni jäi aika lyhyeen...

Ilta päätettiin Foodin ruokien äärellä, paitsi halloumisalaattia, voin suositella myös kanaleipää. Ja caesar-salaattia. Ja club sandwichia. Nam.

Tänään olen huomannut ähkäiseväni portaissa ja tuolista noustessani. Ja yrittäessäni tehdä yläkropallani jotain. Joten tavoite ainakin jollain tapa saavutettu? Tänään on olo ollut pikkuisen kuumeinen ja flunssainen noin yleensä, mutta toivottavasti se menee pian ohi, niin pääsen sunnuntaina pumpiin normaalisti... Mutta vaikka vähän kipeä olo onkin, hymyilyttää vieläkin kun miettii miten rentouttava ja hauska eilinen ilta oli. :) Mari ja Jenni, KIITOS eilisestä, olette parhaita. <3

3 kommenttia:

  1. Yhteistreenit kaverin kanssa on kyllä parhautta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niistä saa ihan eri tavalla irti kuin jos yksin käy. :)

      Poista
  2. Kiitos itsellesi, oli parasta! :)

    VastaaPoista

Kommentit piristävät! :)