Sivut

torstai 4. lokakuuta 2012

Mistä on pienet bloggaajat tehty?

Kehonkoostumusmittauksen perusteella rasvasta, lihaksista, luista ja nesteestä. Ja sen sellaisesta.

PT-tapaamiset pyörähtivät tänään käyntiin, ensimmäisellä tapaamisella mietittiin vähän millaisia treenejä tulisin tekemään ja kuinka paljon. Ensi viikolla suunnitellaan salitreeniä ja seuraavalla kerralla puhutaan ravinnosta. Treenit jatkuvat aikalailla samoin speksein kuin tähänkin asti olen tehnyt, 4 kertaa viikossa yhteensä 4-5 tuntia, sisältäen BodyPumpia, salitreeniä, aerobisia. Eli niitä mitä tähänkin asti, joista olen oikeasti tykännyt. :) Se mikä tuntuu hyvältä, on se että olen jo valmiiksi liikuntamäärätavoitteessa, sitä ei tarvinnut säätää. Ongelma on ollut enemmänkin se, että en ole osannut syödä treenien vaatimalla tavalla enkä sen vuoksi oikein ole saanut tuloksia aikaiseksi.
Samaa mieltä oltiin siitä, että elämäntapamuutokset vaativat sen, että fiilis on hyvä. Että liikkuu sellaisella tavalla josta pitää ja syö ruokaa joka maistuu. Ei asketismia, ei pakkotreenejä, vaan hyvää oloa elämänmittaisella prosessilla. Tällaiseen projektiin voi todellakin sitoutua.

Isoin juttu tässä minulle oli TANITA-kehonkoostumusmittaus. Sanoinkin siinä, että olen tähän asti koko ajan kuvitellut, että minulla ON niitä lihaksia vaikkei niitä välttämättä näekään, mutta nyt jos tuo vehje näyttää ettei olekaan niin mitenkähän käy? Kieltämättä tulos oli yllätys.


Lihasta oli kehossa enemmän kuin rasvaa! Ja voi pojat sitä olikin! Eli ihan oikeasti olin oikeassa siinä, että tuolla jossain rasvan alla on lihaksia odottelemassa esiin pääsyä. Hihkuin että no nehän täytyy sitten kaivaa sieltä esille!

Jos totta puhutaan, niin ei se tulos nyt kovin mairitteleva ollut. Enkä toki odottanutkaan. Se oli sentään kiva, että painolukema näytti sitä reilua viittä kiloa pienempää lukemaa kuin mikä se oli Superdieetin alkaessa ja tuo lihasmassan määrä suorastaan hykerrytti. Luumassakin oli hyvällä tolalla. Rasvaprosentti oli odotetusti korkea ja toisaalta taas kehon nesteet olivat matalammat kuin pitäisi, eli vettä pitäisi saada juotua enemmän. Metabolinen ikä oli paljon korkeampi kuin oikea ikä, mikä kertoo siitä että perusaineenvaihdunta on edelleenkin huono. Sekään ei ollut yllätys, kun taustan tietää. Perusaineenvaihdunnan taso oli 1740 kcal, joten varmaankin tullaan jatkossa menemään jossain 1400-1600 kcal päiväsaannilla, mikä kuulostaa järkevältä. (Järkevämmältä kuin se SD:n 965 kcal...). Ei minulle silti jäänyt mitenkään masentunutta tai surkeaa fiilistä tuosta mittauksesta, suurimmaksi osaksi varmasti sen vuoksi että mittauksen tehnyt Karo on rautainen ammattilainen ja osasi handlata tilanteen niin että päälimmäinen fiilis oli hyvä. :)

Näitä kehonkoostumusmittauksia tehdään matkan varrella lisää ja eiköhän ne lukemat sieltä parane, kun ohjeet ovat oikeat. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät! :)