Sivut

lauantai 15. syyskuuta 2012

Tankkausta

Huomenta!

Nautin parhaillani lauantai-aamun rauhasta. Perhe on mökillä ja niin minäkin - mutta eri mökillä. Olin jo kauan sitten sopinut kahden pitkäaikaisimman ystäväni kanssa että lähdemme viettämään yhteistä mökkiviikonloppua keskenämme. Ilman puolisoita tai lapsia, mukana hyvää ruokaa, leffoja ja pelejä. Tulimme eilen ja lähdemme vasta sunnuntaina, tavoite on levätä, nukkua ja noh.. nauttia noista edellämainituista. Sanotaanko näin, että yhteinen kauppareissukin oli jo erittäin nautinnollinen kun olemme kaikki tottuneet käymään kaupassa niin että koko ajan vahditaan jälkikasvua, ja "Ei, ei osteta nyt. Eikun laita se takaisin. Ei osteta, ei ole karkkipäivä. Tule nyt. Katso eteesi." (Sitä paitsi minua hiveli jo valmiiksi ne kaikenväriset salaattiaineet mitä kärrystä löytyi.) Tänä viikonloppuna on diettiin merkitty luvallinen tankkauspäivä, jolloin syödään paljon ja erityisesti niitä hiilihydraatteja joita on tähän asti ollut aika minimaalinen määrä.

Tämä viikko on mennyt tosi vähillä energioilla ja se on näkynyt mm. siinä ettei ole jaksanut juuri liikkua. Keskiviikkona kävimme nioben kanssa salilla vetämässä tehokkaat rääkit (kiitos taas! <3), torstaina kävin pyöräilemässä mutta siihen se jääkin. Huomenna onneksi sunnuntain perinne pump&pilates -yhdistelmä.

Superdieetin suhteen on ollut pakko miettiä asioita uusiksi. Kuten jo sanoin, olo on ollut tosi huono viime aikoina ja mukaan kuvioon alkoi tulla myös rytmihäiriö-oireita ja pyörrytystä. Laitoin päivän ruoat kalorilaskuriin ja sain tulokseksi vain 1100 kcal ja risat. Sissos. Oli pakko miettiä miten oikeasti jatkaisi. Tätä oloa en sietänyt eikä tuntunut kauhean terveelliseltäkään sinnitellä vain ohjeiden mukaan. Palasin noudattamaan jossain määrin viikon 1 ruokavaliota eli käytännössä lisäsin aamuuni kaurapuuron, se jo helpotti oloa. Enkä todella laske tuota miksikään lipsuiluksi, se oli tarkasti harkittu päätös olla noudattamatta niitä ohjeita mitä annettiin. Ensi viikolla tiukentuisi taas, naudanliha on jäämässä pois, ja vihannesten määrää karsitaan. Lisäksi treenijuomasta jää pois tuoremehu. Samaan aikaan treenejä tiukennettiin (melkein olisin vähän toivonut että olisi tullut muutakin vaihtelua treeniohjelmaan kuin pelkkä toistojen ja sarjojen määrän vaihtuminen.) En ole ihan varma miten nyt oikeasti teen tämän kanssa, koska ei tunnu järkevältä noudattaa annettuja lappuja, olkoonkin että ihan takuuvarmasti ne toimivat, mutta jos oma olo ei niitä kestä niin mitä hyötyä on parista lähteneestä kilosta jos koko ajan tykytyttää ja pyörryttää? Ehkä noudatan sitä 1. viikon ruokavaliota? Ja odotan kovasti millaiset ohjeet tulee Superdieetin jälkeiseen aikaan. Näillä näkymin en ole jatkamassa Extraan.

Jos jotain voi sanoa oppineensa, niin Superdieetin jälkeiseen aikaan vien ehdottomasti ateriarytmin ja ruoka-annosten koon sekä puhtaat raaka-aineet. On ollut oikeasti kivaa se, miten ei ole tarvinnut haikailla suklaan tai roskaruoan perään. Ja toisaalta taas se on ollut loistavaa, että kun ei missään kohtaa ole tullut vedettyä älytöntä ähkyä tai lipsuttu ruodusta, ei ole tarvinnut kärsiä morkkiksista. Yllättynyt olen ollut siitä, miten helppoa on ollut ruodussa pysyminen, mitään lipsumisia ei ole tullut, vaan on ollut aika luontevaakin kieltäytyä tarjotuista herkuista. Vatsan turvotusta en myöskään kaipaa tippaakaan.

Viikonlopun tankkauksesta johtuen päivitin mitat jo perjantaina, koska maanantain lukemat ovat taatusti vertailukelvottomia. Vaa-an mukaan pudotusta on tullut yhteensä 5,2 kg neljän viikon aikana ja senttejä on lähtenyt sekä rinnoista, vyötäröstä että lantiosta 6 cm kustakin. Ja reisistä 4 cm. Ei voi olla tyytymätön tähän tulokseen. :)

Ensi viikko onkin jännä, maanantai työmatkalla Tukholmassa ja keskiviikko-torstai Kuusamossa. Pistää pientä lisähaastetta diettaukseen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät! :)