Sivut

tiistai 18. syyskuuta 2012

Päiväni superdiettaajana

Päiväni kuvina -postauksia on näkynyt yhdessä jos toisessa blogissa ja ne ovat olleet tosi mielenkiintoista luettavaa. Vaikka niissä on ihan tavallisia juttuja ja tavallisia ihmisiä, niin silti. Näiden inspiroimana, kyselyn voittaneena toive-postauksena: päiväni superdiettaajana, olkaa hyvät!

Aamu alkaa ruokien punnitsemisella. Mukaan töihin lähtee aamupala, lounas ja välipala sekä aamupalan yhteydessä otettavat lisäravinteet, eli melkoinen määrä pieniä purkkeja ja purnukoita. 

"Tasan sata!" Jos olisin ollut fiksu, olisin kasannut nämä edellisenä iltana... Yllättävän kivasti aikaa saa kulumaan puntarin kanssa pelatessa.
BTW, vaaka on 10 vuotta vanha, hankittu alunperin kissanpentujen punnitsemiseen. :)



Aamun lisäravinnearsenaali. Omega3, Burnerit, GreenTea, C-1000, Gerimax (monivitamiini). Dieetin aikana keho joutuu niin kovalle koetukselle, että tarvitaan jytymmässä määrin vitamiineja. Sen vuoksi esimerkiksi C-vitamiineja otetaan reilusti yli perinteisen suosituksen. 


Päivän eväsarsenaali. Vihreä Yliopiston apteekin kestokassi on jo vakiovaruste näiden töihinvientiin.  Varsinaisten eväiden lisäksi yhdessä purkissa on valmiiksi punnittu päivän suola-annos. Suolaksi valitsin merisuolarakeet, ihan tavallinen jodioitu ruokasuola ei kuulemma ollut paras vaihtoehto. Ruoasta suolaa saa niin vähän, että lisä on tarpeen (vaikka ruoka pitää kuulemma maustaa hyvin). Olosta huomaa, jos suolaa ei ole tullut tarpeeksi, minua ainakin alkaa pyörryttää herkästi. Jos suolarakeita ei saa upotettua ruokaan, napsin niitä veden kanssa päivän mittaan vähän niin kuin vitamiineinä.

Jaahas, onko sitä höyhenet ojennuksessa niin että kehtaa uloskin lähteä?

Töissä. Minulla on ollut jo pitkään tapa syödä aamupala töissä samalla kun tarkistelen sähköpostit. Aamupala koostuu rahkasta, mehukeitosta, marjoista, soijalesitiinirakeista ja leseistä.  

Lounasta. Töissä tuntuu lounastunnin tullen unohuvan ruoka-annoksen kuvaus, niinpä annoksesta ei ole kuvaa... valmistuksesta sentään on. Lautaselle lisätään vielä raejuustoa.


Välipala vähän ennen töistä lähtöä, että jaksaa tehdä salitreenin kunnolla. Vaihtoehtoisesti välipalaksi voisi syödä purkillisen rahkaa ja marjoja, sekä nuo cashew-pähkinät. 

Töiden jälkeen salille. EFBW 2 vuorossa tänään. 



Näissä kuvissa menossa toinen sarja ja hauikset vuorossa. Nousee nousee. (Tarkkasilmäiset huomasivat, että edellisen kuvan kyltti osoittaa eri paikkaan kuin missä kuvat on otettu. En siis muistanut ottaa haluamiani kuvia saman päivän aikana...)



Kotona odottavat lapsoset ja päivällinen. Superdieetin myötä ruoanlaitto on tullut ihan eri tavalla tavaksi kuin aikaisemminkin. Tottakai lapsiperheessä on laitettu lämmintä ruokaa kaksi kertaa päivässä, mutta omien työeväitteni suhteen en ole ollut niin tarkka. Jos ei ole jaksanut vääntää salaattia, olen hakenut sen alakerran lounasravintolasta tai sitten syönyt siellä listalta lounaan. Lounasravintolan ruoka ei petä koskaan - sen satsin jälkeen on aina hirveä makeanhimo. 
Nykyään sitten huolehdin siitä, että minulle löytyy sopivaa evästä seuraavaksi päiväksi ja mielellään vielä iltapäiväksikin. Monesti teen ruokaa seuraavaksi päiväksi myöhään illalla. 400 g jauhelihapaketista saa kätevästi neljä komean kokoista jauhelihapihviä. Mukaan raejuustoa, kananmunanvalkuaisia ja oman maan sipulia. Ja mausteita. Paljon mausteita. Uunissa kypsäksi. Kylkeen kaikenlaista vihreää. Nam. 


Iltatouhuja.

Kun lapset ovat nukkumassa, äiti... no niin, arvatkaa vaan. :) Iltapalaksi vielä purkillinen maitorahkaa, mustikoita ja vehnäleseitä.

1 kommentti:

  1. Vaakasamis! Ihan tarinaa myöten :D

    Ja joo, mulla heti kiinnittyi huomio väärään kylttiin vs saliin!

    Kiva postaus, kiitos!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät! :)