Sivut

maanantai 25. kesäkuuta 2012

Nioben kanssa salilla

Usutin niobea lähtemään joku päivä seuraksi salille, samaa kuntosalia kun käytämme. Eihän tämä toki ole ensimmäinen kerta kun nioben kanssa treenataan, mutta salilla emme koskaan ole käyneet yhdessä, lähinnä ryhmäliikuntatunneilla. Edellisestä omasta salitreenistäni on kulunut luvattoman kauan aikaa, reippaasti yli kuukausi. Vaikka muuta lihaskuntoa on tullut tehtyä esim. BodyPumpin muodossa, saliohjelma piti käytännössä aloittaa alusta ja sekös kismittää. Vaan ei auta, jostain on lähdettävä.

Saliohjelmani on fysioterapeutin/personal trainerin minulle tekemä, omien toiveideni ja kehittysmistavoitteideni mukainen. Suosittelen muuten ihan jokaiselle ammattilaisen tekemää saliohjelmaa ja sen päivitystä ajoittain. Erityisesti silloin jos aloittelee harrastusta. Siitä saa kummasti enemmän motivaatiota harjoitteluun ja tuloksiakin aikaiseksi kuin satunnaisesta painojen heiluttelusta oman fiiliksen mukaan. Pääliikkeet tehdään 12-10-10-8 sarjoissa lisäten painoja aina kun toistot vähenevät ja apuliikkeet 2-3 x 12. Ohjelma on jaettu kahteen, alavartalo ja ylävartalopainotuksilla. Eilen mentiin alavartaloa.


Ohjelmassa oli
- prässi
- smith-kyykky
- takareisi koneessa
- penkkipunnerrus
- ristikkäistalja
- vatsasarjat
- hauis sekä keskitettynä että d-kahvoilla 
- pohkeet

Nousee nousee. Onpas ilme tiukka. :D Menossa viimeinen sarja ja prässissä 80 kg painoa. Ensi kerralla lisätään heti ensimmäiseen sarjaan lisää että saadaan tiukempi sarja.




















Ristikkäistaljaa. Tätä varoin olkapään vuoksi vähän liikaakin ja himmasin painojen kanssa, mutta toisaalta tänään taas tuntuu ihan oikeissa lihaksissa ja olkapäässä ei, ilmeisesti tekniikka oli siis oikea. Paitsi että kuva paljastaa sen ongelmaolkapään olevan alempana. Hmm. Pitänee vielä kiinnittää huomiota asentoon.

Motivoituneen kaverin kanssa oli ihan toisenlaista käydä salilla kuin itsekseen! Niobe väänsi todella tiukkoja settejä ja oli huikea seurata vierestä miten muutamalla rohkaisevalla sanalla ne sarjat vaan saatiin loppuun asti.  Siinä ei hirveästi kuulumisia vaihdeltu kun keskityttiin treeniin. Menemme ehdottomasti uudelleenkin, kiitos vielä treeniseurasta! Ja kiitos myös kuvauksesta, harvinaista herkkua tämä, yleensä ei kehtaa pyytää tuntemattomia kuvailemaan. :D

Aamulla tuntui. Oikeasti tuntui että taas oli tauko treeneissä. Mutta sillä se lähtee millä on tullutkin, eikö niin? Löysin itseni aamu-yhdentoista BodyPumpista. :D Siellä tuntui että olin ihan hukassa ohjelman kanssa, en aina malttanut keskittyä niin olin menossa tekemään punnerruksia kun pitikin tehdä jotain muuta ja sohlasin omiani vähän väliä. Mutta väliäkö hällä, tuli tehtyä ja nyt pääsee nostamaan painoja. Huomasin nimittäin että kaikki sarjat tuntuivat turhan kevyiltä, varaa olisi lisätä.

Lähtöpainot tähän Pumpiin
Lämmittely 5 kg/puoli
Kyykyt 8,5 kg/puoli
Rinta 5 kg/puoli
Selkä 6 kg/puoli
Ojentajat 5 kg levypaino ja 4 kg käsipaino
Hauis 3,5 kg/puoli
Askelkyykky 5 kg/puoli
Olat 2 kg käsipainot (koska olkapää...)
Vatsoissa ja venyttelyssä ei painoja tarvitakaan. Askelkyykky-biisi on edelleen suosikkini! :)

BodyPump-reissulla kävin lunastamassa vakuutusyhtiöni muistamisen R-kioskilta, tää oli jo aika kiva!


Taidan joutua hakemaan toisenkin ässäarvan, tuossa oli 4 euron voitto. :)

Lasten toiveesta haettiin tänään myös muunlaisia herkkuja, tässä iltapalani tältä illalta. Suklaat säästykööt huomisille vieraille. Ainakin suurimmaksi osaksi. O:)



Mukavaa viikonalkua kaikille!

1 kommentti:

  1. Kiitos vielä kerran itsellesi! Mä todella tarviin uuden ohjelman!!! ps. tuun ja syön sun iltapalan!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät! :)