Sivut

perjantai 29. kesäkuuta 2012

Let's Zumba!

Kesäloman parhaita puolia on se, että pääsee ryhmäliikuntatunneille myös päiväsaikaan, mistä ei muuten normaalia toimistotyöaikaa tekevä pääse nauttimaan. Siispä todella, todella pitkästä aikaa Zumba-tunnille.

Oli mielenkiintoista tehdä pientä vertailua BodyCombat -tuntiin, siellä kun on tullut käytyä useammin viime aikoina. Pakko todeta, että Zumba-tunnilla olin paljon enemmän elementissäni kuin combatissa. Tanssiminen ja tanssillinen liikunta on aina ollut sitä mieleisintä. Combatiin en ihan ensimmäisellä kokeilukerralla täysin ihastunut, mutta sekin on vienyt mennessään kun olen huomannut miten hyvää tekee kun saa riehua, iskeä ja potkia täysillä. Zumbassa taas pääsee nauttimaan naisellisuudesta, eikä se ole niin totista. :) Onneksi näitä vaihtoehtoja on mistä valita, sen mukaan tuntuuko siltä että pitäisi saada pylly heilumaan ja keimailla vai pitäisikö vaihtoehtoisesti mättää jotakuta mielikuvissaan turpaan. :D Kummallekin on ainakin omassa arjessani vankka tilaus.

Ilahduin kyllä kovasti kun huomasin että Kuntomaailma alkaa tarjota syksyllä LesMillsin uutta tulokasta Sh'bamia, se on pakko käydä hetimiten testaamassa.

Sykemittari totesi Zumba-tunnista seuraavaa: Kalorikulutus 524 kcal, keskisyke 137, maksimisyke 166. Pikkuisen jäi combatin alle, mutta ei paljon.

Ja jottei totuus unohtuisi. Zumba ei edelleenkään ole millään tavalla vakavaa. ;)

Kuvä täältä
Zumban jälkeen jäin tekemään saliohjelman kakkospäivän, ylävartalopainotuksen. Siihen kuuluu:
- Soutu alataljalla
- Yhden käden soutu
- Ranskalainen punnerrus
- Ojentaja käsipainolla
- Selkäpenkki
- Vatsat jättipallolla
- Vipunosto
- Etunosto
(Olisi kuulunut myös pystypunnerrus, mutta sitä en sattuneesta syystä vielä uskalla tehdä. Muutenkin taas huomasi näitä tehdessä miten tärkeää on pitää olkapää oikeassa asennossa treenatessa.)

Palautusjuoman olin taas onnistunut jättämään kotiin. Siispä salin viereisen K-Kaupan hyllyä koluamaan. Nappasin testiin Valion uutuuden, Profeelin kaakaonmakuisen proteiinijuoman. Oli hyvää! Parempaa kuin aiempi suosikkini Gainomaxin suklaa. Minusta tuo Profeel maistui ihan suklaapehmikselle, nam. :)

2 kommenttia:

  1. Mä olen käynyt LesMillsin Sh´bameissa ja tykännyt kyllä. Itsekin olen Zumbannut ja tykkään, että zumba on ehkä vähän nopeatempoisempaa ja askelkuviot yksinkertaisempia, mutta tykkään kyllä molemmista. Tai edellisin Zumbakokemus oli kyllä kaamea!

    Luin viimeiset kuulumiset ja nyt olen taas ajantasalla. Ai että oliskin ihana päästä salille treenaamaan nioben kanssa. Mä olen niin kade! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Zumba - Sh'bam -vertailusta, odotan kyllä todella mielenkiinnolla ensimmäistä Sh'bam -tuntia. :) Tähän asti olen katsellut lähinnä LesMillsin teasereita youtubesta joten kovin kummoista käsitystä ei ole millainen se tunti oikeasti on.

      Poista

Kommentit piristävät! :)